کد خبر 71964
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

امسال فناوری های جالبی به دنیا معرفی شدند و شرکت های مختلف رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، نمایشگاه جیتکس هر سال در ماه اکتبر برگذار می شود و شرکت های بزرگ دنیا در زمینه فناوری، محصولات خودر را در معرض دید عموم قرار می دهند.

بی شک یکی از فعالترین غرفه ها در نمایشگاه امسال جیتکس متعلق به شرکت مایکروسافت بود. از توزیع پاکت های تبلیغاتی در بدو ورود به نمایشگاه گرفته تا داشتن چند غرفه در قسمت های مختلف نمایشگاه.

مایکروسافت غرفه خود را به بخش های مختلفی تقسیم کرده بود و در هر بخش به معرفی قسمتی از خدماتش پرداخته بود. برای مثال قسمتی از غرفه به بازی های کامپیوتری بر روی ویندوز اختصاص داده شده بود و بازدید کنندگان می توانستند جدیدترین بازی ها را در این غرفه تجربه کنند.

بخش بزرگی هم به ویندوز فون ۷ و معرفی آن اختصاص داشت. در این میان وجود قسمت اختصاصی برای Internet Explorer 9 بسیار جالب بود و نشان از نگرانی شدید مایکروسافت برای از دست دادن بازار مرورگر ها است.

اما پرطرفدارترین قسمت غرفه مایکروسافت مربوط به کنسول بازی xbox و کینکت بود! در این قمست بازدیدکنندگان میتوانستند از بازی های طراحی شده برای کینکت لذت ببرند و دقایق خوشی را سپری کنند.

در نهایت بخش Microsoft Surface بود که یکی از تکنولوژی های جذاب مایکروسافت است که هنوز آنچنان رواج نیافته و شاید تنها استفاده آن جذب مخاطبین در نمایشگاه های مختلف باشد. بعضی معتقدند که این تکنولوژی از زمان خود جلوتر است و برای همین با وجود گذشته سال های متمادی از عرضه آن هنوز نتوانسته آنچنان که باید رواج پیدا کند. خود مایکروسافت این قسمت را با شعار See The Future ( آینده را ببینید ) آراسته بود. اگر میخواهید در این باره بیشتر بدانید میتوانید به پست ۴ سال قبل نارنجی در این باره مراجعه کنید.

نگاهی به غرفه بلک بری در جیتکس ۲۰۱۱

بلک بری یکی از شرکت های سازنده تلفن های همراه هوشمند مطرح دنیای موبایل ها است که توانسته با سرویس های ارزش افزوده و سرورهای قدرتمندش جایگاه مطرحی در بازار داشته باشد. غرفه بلک بری یکی از قسمت‌های شلوغ نمایشگاه بود. بلک بری در این دوره تمرکز اصلی اش را به ارائه سه گوشی جدید خود اختصاص داده بود، گوشی لمسی ۹۸۶۰، موبایل لمسی با کیبورد کشابی ۹۸۱۰ و گوشی لمسی با کیبورد ثابت ۹۹۰۰. تمام اینها در کنار نسخه جدید سیستم عامل بلک بری (نسخه ۷) حال و هوای بسیار جالبی به غرفه بلکبری داده بود.

به نظر می رسید که تمایل عمومی بیشتر به سوی گوشی ۹۹۰۰ سوق پیدا کرده بود و تجربه کوتاه کار با این گوشی نشان داد که واقعا یک گوشی شیک با کارایی بسیار بالا و کاربری راحت تولید شده که میتواند موفقیت بزرگی برای بلک بری به ارمغان آورد.

محصولات نوکیا در جیتکس ۲۰۱۱

قسمت اصلی تبلیغات نوکیا در غرفه این شرکت در جیتکس به اسمارت فون N9 اختصاص داشت. نوکیا در نمایشگاه امسال ‌تأکید زیادی بر روی تکنولوژی NFC داشت. این عبارت مخفف Near Field Communication است. در این روش یک چیپ سخت افزاری روی گوشی و نرم افزاری ویژه روی سیستم عامل، تلفن شما را به یک سیستم پرداخت مالی و یا هرگونه ارتباط سریع و دیگر با برد کوتاه (مانند بازی یا تبادل فایل) تبدیل می کند. طبق اداعای مسئول غرفه نوکیا، در حال حاضر ۷ دستگاه نوکیا از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند و البته این عدد برای سامسونگ تنها ۳ موبایل هوشمند است.

نگاهی به غرفه پاناسونیک در جیتکس ۲۰۱۱

در نمایشگاه امسال پاناسونیک با تلویزیون های غول آسایش نگاه های بسیاری را معطوف خود کرده است! تلویزیون های بزرگ پاناسونیک را در ایران شاید بعضا دیده باشید، ولی جدیدترین پلاسمای پاناسونیک با ابعاد ۱۵۲ اینچ یک نکته ویژه داشت و آن هم قابلیت پخش تصاویر سه بعدی بود.

تماشای فوتبال سه بعدی در این تلویزیون با عینک های مخصوص بسیار لذت بخش بود و غرفه پاناسونیک را خیلی شلوغ کرده بود. یکی دیگر از ابداعات پاناسونیک صفحه نمایش ۱۰۳ اینچی‌ بود که از ویژگی مولتی تاچ بهره می برد و می توانست همزمان از لمس انگشت های زیادی بر روی خود پشتیبانی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس